Ad Plaizier

Ad Plaizier (1953) is sinds september 2024 secretaris van de Bosraad. In 1980 ben ik als bioloog aan de toenmalige Landbouwhogeschool in Wageningen afgestudeerd. Na mijn studie heb ik als uitgever landbouwwetenschappen en biologie en later als manager business development gewerkt bij diverse internationale uitgeverijen. Naast mijn werkzaamheden heb ik een grote belangstelling voor de natuur, klimaatverandering etc. en ben ik zeer geïnteresseerd in het fotograferen, determineren en inventariseren van planten en paddenstoelen. Sinds 2017 woon ik weer in de regio en ben ik actief lid -en tegenwoordig ook bestuurslid- van de KNNV Wageningen e.o.